Välkommen till min nya blogg!

Hej!
Jag heter Lena och är en tjej från Göteborg. Jag är gift har två söner samt två underbara hundar av rasen Whippet.

Mina två whippar: Adagio Magic Love "Prinze" & Torshammarens Dominic "Zorro" är mitt största intresse.
Vi åker land och rike runt och tävlar i ngt som heter Lure Coursing - en fiktiv harjakt där hundarna jagar "trasan" två och två. Det är en ganska stor sportgren inom hundsporten för oss som har vinthundar. Även ngt som kallas för WhippetRace utövar vi - det är kapplöpning på rakbana där hundarna tävlar om vem som tar "trasan" först. Även rundbana är ngt vi testat på. Utöver detta så ställer jag även ut mina hundar på hundutställningar.

Ett annat intresse jag har är också att köra MC, men där kan inte hundarna följa med så det blir ganska sparsamt med detta.

Ni är välkomna att titta in på min blogg - ska försöka hålla den mer uppdaterad än vad jag lyckats med min hemsida (http://www.doggystajl.se)

/Lena

image4
Zorro i förgrunden med pappa Prinze - i Norge (Nannestad) på LC-prov 2007.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0