Måndag 23 juli

Idag var det dags för Zorro att avlägga anlagsprov i viltspår. Typiskt nog så regnade det ordentligt hela förmiddagen men tack och lov för att Zorro inte är så väderkänslig - det gick jättebra. Han fick 1:a pris och därmed godkänt anlagsprov. Grattis till min lille randiga kille som är så duktig!!!

Även pappa Prinze fick gå och spåra i skogen, men för han var det ett öppet spår som gällde. Han klarade detta trots ösregnet. Själv tyckte jag att spårningen gick lite segt men det var inget som domaren höll med om. Efter 17 minuter så var han framme vid en rådjursklöv och blev så jättelycklig att han bar den hela vägen till bilen med högt huvud. Prinze fick även han 1:a pris och därmed godkänt prov. Nu återstår bara ett ordninarie prov för Prinze för att han ska kunna erövra championattitel i viltspår. Detta ska vi försöka få till under augusti månad. Grattis till min underbara Prinze som är så duktig!!

En bra första dag på semestern som inleddes med viltspår och ösregn i några timmar. Vi blev blöta men vad gör det när det går så här bra för mina killar.

Nu har Zorro därmed 2 st grenar godkända inför Whippetklubbens trippelpris. Nu återstår licens i LC samt 2 godkända tävlingar innan vi kan ansöka om priset.

//En mkt glad och nöjd matte till 2 duktiga whippar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0